[ANNONS] 
             START     GOLVNYHETER     GOLVPINSPIRATION     ARTIKLAR OM GOLV     FORUM     ANNONSERA  OM GOLVPORTALEN   
Utställningar
HITTA OLIKA VARUMÄRKEN
 Fix och Fog
 Golvplattor
 Golvskötsel - Underhåll
 Golvvärme
 Klinker
 Laminatgolv
 Plastgolv
 Textilgolv
 Trägolv
 -Massiva Trägolv
 -Parkettgolv
 -Skeppsgolv
 Underlagsgolv

INSPIRATION
 Golvnyheter
 Golvpinspiration
 Artiklar om golv

INFORMATION
 Tillverkarregister
 Press
 Annonsera
 Om Golvportalen
 Kontakta oss
 Hitta på sidan
 Tipsa en vän
Tipsa en vän om Golvportalen!
Fyll i formuläret nedan om du vill tipsa någon du känner om Golvportalen.
Din väns namn:

Din väns e-post:

Mitt namn:

Min e-post:

Gör till startsida
 Gör till favorit
 Nyhetsbrev
 Startsidan

NYHETSBREV
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av nyheter, tips, artiklar och inspiration.

>Se tidigare nyhetsbrev  
Fyll i din e-postadress

ANDRA PORTALER

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Fukt i golv!' innehåller 1 inlägg.  

Ämne: Fukt i golv!
 Skrivet av: JS 2010-01-16 17:57:09
För 3 år sedan byggde vi till vårt hus, en vinkel byggdes bort. Två ytterväggar revs och för tillbyggnaden gjöts en betong platta mot den gamla plattan. Över hela ytan har vi sedan lagt en ekparkett. Nu har vi börjat känna unken doft ffa i närheten av anslutningen till den nya delen. Vi misstänker att det troligtvis vandrar fukt upp i skarven mellan det nya och det gamla och denna skarv ligger nu mitt under rummet. Den gamla plattan är betong i botten isolerad med siporex kross och med ett ytlager i betong. Funderar på om något av icopals system kan vara en lösning. Vad jag förstått så finns det två möjligheter. 1 att använda deras mattor som fuktspärr och lägga ny parkett på detta eller deras matta som kan kopplas till ventilation så att golvet aktivt ventileras. Vad skall jag i så fall välja? Räcker det att täta mot doften eller måste jag ha aktiv ventilation. Den totala golvytan på parketten kök/V-rum är ca 70kvm. Är det någon som vet vad något av dessa system kostar? Tacksam för svar